Förening Lindsdal

Glada Bokens orkester.

Medlemsmöte PRO Lindsdal 2022-04-19.

Ordförande Christer C Svensson öppnade mötet och hälsade alla välkomna. Efter att Christer informerat om dagens möte så intogs kroppkakor med tillbehör av ca 65 deltagare.

Sedan anträddes scenen av dagens underhållare, Glada Bokens orkester från Nybro. Denna grupp har ett helt unikt engagemang och sångglädje i sin musik och gjorde ett bejublat framträdande som uppskattades väldigt mycket av åhörarna.

I pausen så serverades kaffe och kaka och sedan fortsatte underhållningen.

Vår kassör Ove Andersson överlämnade blommor och förtjänsttecken till ordförande Christer C Svensson dels för hans tid i PRO i och för hans tid som ordförande detta var också alla deltagares sätt att hälsa honom välkommen åter efter hans sjukdom.

Ove Andersson fick också blommor och ett stort tack från Christer och medlemmarna för att på ett förtjänstfullt sätt skött både kassörsuppgiften och ordförandeskapet under Christers frånvaro.

Mötet avslutades med att vinnarna i de olika lotterierna fick sina vinster.

Foto: Helmuth Petersson Text: Tommy Halvarsson.