Förening Lindsdal

Månadsmöte 20 september 2022.

Tisdagen den 20 september så ordnade PRO Lindsdal med ett månadsmöte. Ordförande Christer C Svensson inledde med att hälsa alla välkomna och informerade om de närmast kommande aktiviteterna i föreningen. Då vi har märkt av ett vikande antal deltagare på våra möten så uppmanade Christer medlemmarna att försöka värva nya medlemmar, den som värvar en ny medlem premieras med två PRO lotter, han uppmanade även att meddela önskemål beträffande studiebesök, artister och föreläsare.

Christer hälsade dagens föreläsare Niko Kalcidis välkommen. Niko är kommunpolis i Kalmar. Han föreläste om vanliga brott som drabbar medborgarna och i synnerhet brottslighet som drabbar de äldre. Han tipsade om vilka åtgärder som man skall tänka på för att skydda sig från att bli utsatt för olika typer av bedrägerier. Som exempel kan nämnas lämna aldrig ut era koder till någon, släpp inte in okända, vid tveksamhet så kräv legitimation, myndighetspersoner skall alltid kunna legitimera sig. Han tipsade också om att alltid hålla ytterdörrarna olåsta.

Vi fick många goda råd av Niko, han påminde om talesättet ”att om något erbjudande verkar vara för bra för att vara sant så är det med stor sannolikhet inte sant”. Hans genomgång var mycket uppskattad.

För underhållningen svarade Majvor och Börje Lovén. Börje på gitarr och Majvor stod för sången. Vi fick lyssna på många musikaliska pärlor. Börje drog några höjdare till vitsar som mellanspel. Vi njöt av deras framträdande.

Som avslutning drogs några vinnare från vårt lotteri och vi hade också förtärt kaffe och macka under mötet.

Text: Tommy Halvarsson Foto: Helmuth Petersson