Förening Lindsdal

Här kan du berätta om din förening eller verksamhet.

Medlemsmöte PRO Lindsdal 19 september 2023.

Ordförande Ove Andersson hälsade deltagarna välkomna till mötet, som besöktes av ett 40tal medlemmar. Första delen bestod av en visning av ett bildspel framtaget av Helmuth Petersson. Kalmarsunds vita båtar som återgav historiken beträffande färjetrafiken mellan Kalmar och Färjestaden.

Sedan passade vi på att uppvakta vår ordförande Ove som nyligen fyllt 70 år. Uppvaktningen skedde med blommor, hurrarop och skönsång.

Under den följande fikastunden så uppmanades deltagarna att komma med förslag på aktiviteter inför kommande år.

För underhållningen svarade Lars Åhlander som med en väl anpassad repertoar och med ett mycket bra framträdande vilket blev mycket uppskattat. I ett par av låtarna så hjälpte Anita ”Countytjejen” Grön och Anders Håkansson till med sången.

Ove Andersson informerade om närmast kommande aktiviteter och som avslutning utfördes lottdragning av Lars Kviske. Grattis till vinnarna.

Text och Foto: Tommy Halvarsson

Här kan ni berätta mer om föreningens verksamhet.