Förening Lindsdal

Höstmöte 16 november i Lindsdals Folkets Hus.

Bildspel: Foto Helmuth Petersson Text: Tommy Halvarsson

Novembers höstmöte i Folkets Hus Lindsdal inleddes av kasssör Ove Andersson som är ställföreträdande ordförande under Christer C Svenssons sjukdomstid.

Eftermiddagens föreläsare kom från Dillbergs bokhandel. Katarina och Johanna delägare i företaget berättade om bokhandelns historia. Vidare så presenterade de på ett mycket intressant sätt aktuella böcker för olika åldersgrupper allt från barnböcker till bloddrypande deckare.

Nästa punkt på programmet: Diverse information. För detaljinformation se upprättat protokoll.

Huvudpunkter:

Ove Andersson informerade om Verksamhetsplanen för 2022.

Medlemsavgiften för 2022. Förslag om en höjning med 10 kr per person/år.

Beslut i enlighet med förslaget.

Budgeten för 2022 framlades och godkändes av mötet.

Sedan följde en kaffestund med frallor och kaka. Detta följdes av dagens underhållare - Yvonne Johnsson - som bjöd på en stunds trevlig underhållning där hon sjöng och spelade gitarr. Uppskattad repetoar med blandat innehåll. Uppträdandet kryddades också med en hel del "vitsar" som gav upphov till många skratt.

Dagen avlutades med dragning på lottringarna, vi säger GRATTIS till vinnarna.