Förening Lysekil

September medlemsmöte

Alla vill vara med Foto: Tommy Axelsson

PRO Lysekil har haft besök av Daga o Rolf.

Ordföranden Crister Höglind hälsade alla välkomna till septembermötet.

KPR-mötet i september har senarelagts till 5 oktober.
Projektet för ofrivillig ensamhet arbetar PRO Lysekil i, tillsammans med andra organisationer i Lysekil. Detta projekt har fått ett bidrag på 100 tusen kronor. Samlingslokaler för detta projekt är Träffpunkten på Kungsgatan 59 och Rorkulten hos ABF. Socialtjänsten har också bidragit med en halvtidstjänst till projektet.

Föreningsmästerskap
PRO Lysekil anordnade en mixad boultävling på Boulgängets banor. Den spelades i ett strålande väder och Gun Karlsson och Mats Jacobsson knep förstaplatsen. Det blev en rafflande slutspurt där det vinnande laget knep första platsen när Gun Karlsson presterade ett kanonskott med sista klotet.

Resekommittén
Resan till Uddevalla den 16 oktober för att lyssna till ”Från Broadway till Duvemåla” finns en biljett kvar.
Det blir en resa till Ullared onsdag 16 november från Rosvikstorg kl. 08.00. Pris 200 kronor.

PRO:s rikskongress
På denna kongress hade vi en representant med från vår lokalförening, Gun Dahl. Gun är också med i distriktsstyrelsen där hon är en av två som utbildar lokalföreningarnas representanter i PRO:s två olika datasystem.

Underhållning
Det är Daga och Rolf från Ytterby som står för underhållningen denna torsdag. Det spelas och sjungs musik mest från 60- och 70 talet. Det blev musik av bland annat Roland Cedermark, Cornelis Wreeswijk och Elvis Presley. De bjöd också på en hel del från Sven-Ingvars, Siv Malmqvist och Anita Lindblom. De avslutade med ett härligt och svängigt potpurri. Tack Daga och Rolf för en underbart fin musikunderhållning.

Text: Siv Hansson

Daga och Rolf underhöll  Foto: Tommy Axelsson