Förening Lysekil

Medlemsmöte november

Rhodins underhöll på PRO:s budgetsmöte den 10 november

Ordföranden Christer Höglind förklarade mötet öppnat och hälsade alla välkomna. Cirka 50 medlemmar kom till detta möte.

Nya medlemmar:
Under den senaste månaden har det tillkommit 8 nya medlemmar, vilka hälsades välkomna.

Information:
En föreläsning om anhörigskap hålls i Lyse församlingslokal den 6 december klockan 18.30. Föreläsare är Eva-Lena Lundqvist.

Malou Hellqvist informerade om vilka aktiviteter som förekommer på
Träffpunkten 59:an. Detta är ett projekt som riktar sig främst till ensamma, mevem som helst kan få komma. Vi har fått pengar från Socialstyrelsen för att genomföra detta projekt.

Resan till Göteborg och Tommy Körberg Grand finale den 16 februari har rönt stort intresse. Den första bussen blev fullbokad snabbt. På grund av det stora intresset anordnas ytterligare en resa den 10 februari.

Den planerade julmarknadsresan till Wismar är inställd.

Under hösten anordnas Pubafton i Ålevik den 24 november samt julfest den 16 december. Vi återkommer med information om julfesten i annons när planeringen är klar.

Den 19 januari kommer vår nya riksordförande, Åsa Lindestam, till vårt distrikt. Hon vill träffa våra distriktsordföranden i en dialogdag. Lysekil blir värdkommun för detta besök. Önskemål finns för ett besök på äldreboendet Fiskebäck.

Budget och verksamhetsplan:
En verksamhetsplan samt förslag på budget lades fram för verksamhetsåret 2023. Verksamhetsplanen och budgetförslaget är i enlighet med nuvarande verksamhet. Budgetförslaget innehöll en höjning av medlemsavgiften med 10 kronor per år samt en höjning av entréavgiften till våra medlemsmöten med 10 kronor. Verksamhetsplanen och budgeten antogs av mötet.

Underhållning:
Rhodins stod för underhållningen. Det blev en allsångsstund där publiken fick välja visor ur ett allsångshäfte. Vi sjöng många kända sånger, till exempel Maj på Malö, Gulli Gullan och Teddybjörnen Fredriksson. Underhållningen avslutades med att orkestern spelade några låtar och vi kunde njuta av tonerna från Gunnars saxofon. Rhodins ville inte ha något gage för underhållningen utan pengarna skulle skänkas till Ukraina.

Lotteridragning och avslutning:
Tommy Axelsson förrättade dagens lotteri.

Ordföranden avslutade mötet och tackade för visat intresse.

Text KåGe Mattsson
Foto Tommy Axelsson