Förening Lysekil

Maj medlemsmöte med Sillunch

PRO Lysekil har haft sillbord

Ordförande Christer Höglind önskade alla välkomna till detta fina sillbord. Fyra herrar från herrmatlagningsgruppen har tillsammans med styrelsen och tre från kaffekommittén hjälpt till med förberedelserna. All sill kommer från Klädesholmen och är en gåva till PRO Lysekil. Alla tackar för detta fina bidrag med en stor och hjärtlig applåd. Vi tackar också Vaylet som varit och hämtat all sill.

Information
Vår kommunpolis Dan Karlsson anländer och hälsas välkommen av vår ordförande. Dan skall i första hand prata runt temat ”försök inte lura mig” men han blir tagen lite när vår populära PROkulelegrupp ställer upp och spelar och sjunger en sång med innehåll om ”försök inte lura mig”. Ett mycket trevligt inslag med text och musik skriven av vår musikledare Johnny Kristoffersen.

Sånggruppen under ledning av Johnny

Det ringde en kille, han hade en idé,
ville veta numret på mitt nya BankID
Det e många som luras, ja, det e många som luras,
det e många som luras men oss kommer dom inte åt.

En dam vid bankomaten skulle ta ut en slant
Hon hörde en ung man: ”kan jag hjälpa tant?”

Text och musik: Johnny

Dan Karlsson

Dan fortsätter sedan att prata om detta ämne och varnar oss att vi skall vara mycket uppmärksamma på telefonsamtal samt sms och Facebook-förfrågningar som vi inte känner igen. Han säger vidare att dessa ”försäljare” är mycket skickliga på att lura oss. Dan uppmanar oss att polisanmäla alla försök från dessa ”försäljare”.
Dan föreslår också att alla skall läsa den folder som är framtagen i detta ämne och som finns tillgänglig på PRO Riks hemsida. Läs den foldern här. Öppnas i nytt fönster.
Dan berättar vidare om den aktuella lägesbilden vad beträffar polisanmälningar i Lysekil i dagsläget och säger att anmälningarna har gått ner de senaste månaderna. Det är bara att hoppas på att den trenden fortsätter.
Dan avslutar med frågan om det är någon eller några som har några frågor till honom och det blev en riklig skörd av frågor som Dan fick besvara. Christer tackar sedan Dan och han berikas med en stor applåd för den fina informationen.

Uppträdande
Efter att alla blivit serverade kaffe och kaka blir det uppträdande av Linedansarna. PRO Lysekil har två grupper med linedansare under ledning av Ingvor Hammargren. En grupp som är nybörjare och en grupp som hållit på och dansat lite längre. Linedansarna dansade sex olika danser de första danserna med endast fortsättningsgruppen och sedan dansade båda grupperna tillsammans. Uppträdandet blev mycket populärt och dansarna fick fina applåder.

Mötet avslutades med lottdragning och många kunde gå hem med fina vinster.

Deltagare till sillunch

Text och foto: Siv Hansson