Förening Lysekil

Augusti medlemsmöte

PRO Lysekil har haft hösten första möte den 18 augusti

Ordföranden Christer Höglind förklarade mötet öppnat och önskade alla välkomna till höstens första månadsmöte.

Senaste KPR-mötet var den 25 maj i Härnäsets Folkets Hus.
Margareta Govik föredrog lite beträffande planerna för framtiden gällande gångvägar, cykelbanor, gatubelysningar, leder osv.
Information beträffande kostnader för äldreboende verkade enligt Christer vara svårt att förklara så han har bjudit in representanter från kommunen till nästa månadsmöte.
Chefen för vård och omsorg får frågan hur budgeten ligger till och han bedyrar att de har full koll på läget.
Borgensåtagande från kommunen beträffande byggnad för äldre i Brastad är under utredning.
Nästa KPR-möte är den 7 september.

PRO:s rikskongress
På denna kongress hade vi en representant med från vår lokalförening. Gun Dahl var förhindrad att vara med på detta månadsmöte men hon kommer att berätta från kongressen på nästa månadsmöte den 15 september.

Resekommittén
Det blir en 4-dagarsresa till Åland den 31 augusti med 26 deltagare från PRO och Folkdanslaget.
Nästa resa den 16 oktober är till Uddevalla för att lyssna till ”Från Broadway till Duvemåla”. Denna resa är fullbokad.

Golf
Den 25 augusti arrangerar PRO Lysekil distriktsmästerskap i golf på Holma golfbana. De två bästa damerna och de två bästa herrarna i detta mästerskap går vidare till PRO-riks finalspel på Gotland.
I samband med distriktsmästerskapet är det också ett föreningsmästerskap där de med bäst placering får pris.

Underhållning
Nu är det dags att starta med underhållningen och PROkulelegruppen gör sig beredda
De börjar med en låt som Johnny döpt till ”Vad har du gjort med mig”. Därefter ”Vals i väst” och sedan Chubby Checkers låt ”Let´s twist again” och nu bjuder Johnny på ett solonummer på munspel.
Därefter spelar och sjunger de flera fina låtar, bland annat hade Johnny skrivit om till Chuck Berrys låt ” Johnny B Goode” till ”Johnny B goode på vårdhem”.
De avslutade med låten ”Försök inte lura mig” som Johnny skrev och PROkulelegruppen framförde första gången när vår kommunpolis Dan Karlsson var på besök hos oss.
Givetvis fick de också bjuda på ett extranummer efter att de blivit inapplåderade. Tack Johnny och PROkulelegruppen för en mycket fin underhållning.

Text: Siv Hansson
Bild: Klasse Henriksson