Förening Lysekil

Grillkväll juni

Grillkväll den 1 juni i Ålevik med FEMKAMP

Onsdagen den 1 juni samlades ca 40 aktivitetssugna medlemmar från PRO Lysekil för att hälsa sommaren välkommen.

Ordförande, även tävlingsledare, Christer Höglind hälsade alla välkomna till Ålevik för en aktiv sommarkväll.

Under tiden som grillmästare Oswald Hansson fixade till glöden så delades deltagarna in i fem lag som skulle genomföra en femkamp, även här gällde att ta fram bästa glöden.

Alla deltog med liv o lust i de olika grenarna och massor av glada skratt ekade över Ålevik när man gav sig i kast med de mer eller mindre svåra uppgifterna.

När man lämnat in resultatet så var det dags att plocka fram det medhavda som skulle hamna på grillen.

Maten intogs under tiden som solen strålade över deltagarna och alla diskuterade hur man tagit sig an de olika grenarna.

Prisutdelning till segrande lag skedde och alla vandrade hemåt med en härlig upplevelse i bagaget.

Text o bilder: Christer Höglind

- Pilkastning
- Kasta boll i hink
- Frisbee i ringar