Förening Lysekil

Julfesten

PRO Lysekil har haft sin traditionsenliga julfest den 16 december

Några deltagare på julfesten

PRO:s julfest startade med glöggmingel och därefter när alla hittat sina platser runt borden önskade Gun Dahl alla välkomna till årets julfest och berättade vad som kommer att hända under kvällen. Därefter stämde PROkulele-bandet upp med sång och musik. De spelade flera olika julsånger och de startade med att sjunga och spela Sjömansjul på Hawaii. Det är alltid lika fint och stämningsfullt när PROkulele-gruppen sjunger och spelar.

PROkulele sjunger och spelar

Den goda julmaten
Efter dessa härliga julsånger var det tid för alla att smaka av den fina julmaten. Herrmatlagningsgruppen stod för alla kalla rätter och de varma rätterna kom från Restaurang Rosvik. Allt var riktigt gott och alla lät sig väl smaka.

Julmatan lät sig väl smaka

Trevlig underhållning
Efter att alla avnjutit god julmat blev det uppträdande av PRO:s båda Linedansgrupper under ledning av Ingvor Hammargren. De dansade sex danser. Det var allt från Cowboy boogi till Hallo Dolly.

Linedansuppvisning

Dax för dessert

Lotteridragning
Efter att desserten som bestod att risalamalta med saftsås serverats och avnjutits blev det dags för kvällens lotteridragning som förrättades av Staffan Sandberg. Bland vinsterna denna afton fanns bland annat delikatesser som var skänkta av Coop Extra i Dalskogen och gåvor skänkta av våra medlemmar.

Eva, Kristina och Staffan med lotteridragning

Efter all god mat och fina uppträdanden var tiden inne att avrunda denna mycket trevliga kväll och önska varandra en riktigt God Jul.

Till sist tackade vice ordföranden Gun Dahl för en trevlig kväll, för det gångna året och önskade alla en riktigt GOD JUL.

Text S Hansson
Foto Gun Dahl