Förening Nässjö

Novembermöte 2021

Välbesökt novembermöte hos PRO Nässjö

Ett stort antal PRO-medlemmar träffades på Pigalle i Nässjö under tisdagseftermiddagen.

Medlemmarna fick information om planerna inför 2022. Ett par resor under våren är på planeringsstadiet och närmare besked lämnas senare. aPROpå som inte kunde genomföras i år kommer att starta igen under våren och hösten. En vårfest planeras också under maj månad.

Ekonomisk budgetplan för 2022 lämnades och kommenterades.

Rapport från en träff om hörsel gavs och där informerades om vilka möjligheter det finns inom kommunen att få råd och hjälp om vart man kan vända sig. En representant från Nässjö Teaterförening berättade om MusikCaféts kommande program och föreställningar under nästa år. Under kaffepausen framförde musikduon Putte och Ted en hel del visor med blandad repertoar till stor uppskattning från deltagarna vid mötet.

Novembermötet avslutades med att ordföranden Rolf Wilhelmsson tackade Teaterföreningen, musikerna och mötesdeltagarna. Nästa månadsmöte är planerat till den 14 december med förhoppningsvis ett luciatåg och julklappslotteri. Vår förhoppning är att ev restriktioner gör att mötet ändå går genomföra.

Text: Inger Johansson Bild: Rolf Wilhelmsson

Månadsmöte 16 november

Putte och Ted underhöll vi novembermötet