Förening Nässjö

Friluftsdagen

PRO Riks inbjöd till en nationell friluftsdag 2021.

Under onsdagen samlades ett 100-tal PRO:are i Nässjöföreningen till en eftermiddag i Stadsparken. Det bjöds på grillad korv med bröd och dricka som fick en strykande åtgång. Musikgänget ”Visäjerdämätoner” med Erland Johansson i spetsen underhöll med sång och musik samt historieberättelser under hela eftermiddagen. En tipsrunda runt i parken drog många deltagare som fick svara på kluriga frågor.

Ordföranden i PRO Nässjö Rolf Wilhelmsson informerade om de planerade sammankomster som nu kan ordnas, då restriktionerna har lättat betydligt. I oktober mannekänguppvisning, i november ett månadsmöte med underhållning och i december ev ett Luciaframträdande.

Studiecirklar kan nu börja igen och program delades ut om innehåll och tider.

Den trevliga eftermiddagen avslutades med att Erland med sina musikanter sjöng ”Farväl till sommaren”

Vinnare i tipsrunda blev Birgitta Strand, Pelle Bergman, Gun Björkman, Anna Löfberg och Karin Karlsson.

I Stadsparken

Friluftsdagen 22 september i Stadsparken