Förening Nässjö

PRO-vetartävling 2021

PRO:are i kunskapstest

PRO Samorganisation i Nässjö har tillsammans med föreningen i Bodafors arrangerat den årliga, traditionella veteranvetartävlingen inom PRO. Tävlingen sker först i föreningarna och slutar med riksfinal. Tävlingen hölls i församlingssalen i Bodafors Kyrka. Åtta lag från föreningarna i Nässjö Samorganisation hade anmälts, men pga. sjukdom, tvingades två lag lämna återbud. Rolf Wilhelmsson hälsade publiken och de sex lagen från Anneberg, Bodafors, Forserum och Nässjö, välkomna. Lagen består av tre tävlande en reserv och en lagledare. De fick gott stöd av supporters och övriga intresserade. Domare och kontrollanter var Arne Brorson och Pelle Söderlund. De 10 frågor, som skulle besvaras, bestod av tre delfrågor, som berörde ett brett spektra av ämnen. Efter halva frågetiden bjöds deltagarna på kaffe och fralla. När frågorna hade besvarats och antalet godkända svar hade noterats, visade det sig att Bodafors lag 2 hade segrat med Forserum och Nässjö lag 2 närmast i prislistan. Bästa laget går vidare till nästa omgång som är distriktsfinal och kan sedan gå vidare mot riksfinal. Segrande lag fick en trevlig blombukett med sig hem.

Deltagare från Nässjö var

Lag 1: Lars-Göran Ek, Anita Andersson och Kenneth Andersson