Förening Nässjö

Årsmöte 2021

Årsmöte i Hembygdsparken 2021

Årsmöte PRO Nässjö 22 juli 2021.

Årsmötet 2021 kunde äntligen hållas 22 juli efter att pandemin hade lagts sig och restriktionerna lättat betydligt.

Ordföranden Rolf Wilhelmsson kunde hälsa nästan 100 medlemmar välkomna till årsmötet som hölls utomhus i Hembygdsparken i ett strålande sommarväder.
Dagens underhållare var Ehrling Lundberg som underhöll med sång och musik och också spelade en stämningsfull melodi som parentation över avlidna medlemmar under året.

Till ordförande för årsmötet var Bo Zander utsedd och genomförde årsmötesförhandingarna på ett utmärkt sätt.

Föreningens verksamhet under 2020 med månadsmöten, danser, resor och studiecirklar har med anledning coronapandemin fått ställas in. I oktober 2020 kunde vi dock genomföra en friluftsdag i Stadsparken med tipspromenad, korvgrillning och musikunderhållning.

Vi har i sommar kunnat starta upp med tipspromenader och promenader runt Ingsbergssjön på måndagar och bangolf på tisdagar.
Förhoppningen är att studiecirklar m m kan komma igång under hösten.

PRO:s sommarfest hålls den 18 augusti i Pilaboparken i Anneberg.
PRO-vetarna en kunskapstävling mellan PRO-föreningar är planerad till 30 augusti.

Text: Inger Johansson
Foto: Rolf Wilhelmsson