Förening Nässjö

Bouletävling 5 augusti 2021

Soligt och varmt när Samorganisationens bouletävling avgjordes.

Torsdagen den 5 augusti spelades PRO Nässjö Samorganisations årliga bouletävlingen mellan de 5 PRO-föreningarna: Anneberg, Bodafors, Forserum, Malmbäck och Nässjö.

Denna gång var det PRO Bodafors som anordnade tävlingen på Emåvallen med ett bra arrangemang och fina banor. Föreningarna ställde upp med 2 lag vardera förutom Nässjö som endast deltog med 1 lag. Förklaringen var att det samma dag var en tävling i Nässjö där många PRO:are från Nässjö deltog.

Tävlingsformen var mixed trippel. Det spelades 4 omgångar Monrad med ett slutspel för de fyra bäst placerade lagen.

Segrare i dagens tävling blev: Lag Malmbäck 2 och tvåa blev: Lag Bodafors 1. Det blev dessa två lag som går vidare till PRO:s DM i boule som spelas i Värnamo den 9 september. Övriga lag placerades inte i någon särskild ordning.

Deltagare från PRO Nässjö var: Margaretha Ram, Rolf Wilhelmsson och Carola Wilhelmsson.

Text : Rolf Wilhelmsson

Bouletävling