Förening Nässjö

Medlemsmöten 2021/2022

Mannekänguppvisning 19 oktober 2021

Kaffeborden

Kaffe med gott bröd smakade gott.

Mannekänger medlemsmötet 19 okt 2021

Mannekänger vid medlemsmötet

PRO nystartade med mannekänguppvisning

Efter 19 månaders väntan på att få ha inomhusaktiviteter p.g.a. pandemin så nystartade PRO Nässjö med sin traditionella mannekänguppvisning på Pigalle. PRO:s egna mannekänger visade kläder från Hemmastil och Dressman. Inge Danielsson stod som vanligt för musikunderhållningen.

Det kändes i luften att det var välkommet med en uppstart av våra månadsmöten. Idel igenkännande leenden och mycket sorl i lokalen bäddade för att medlemmarna trivdes mycket bra bland sina PRO-vänner. Brödet som serverades var för säkerhets skull corona-anpassat med egna fikapåsar till varje deltagare.

Ordförande Rolf Wilhelmsson informerade om att trots den långa väntetiden att komma inomhus så har föreningen haft en hel del utomhusaktiviter som följt FHM:s regler. Vi har haft tipspromenader, bangolf, boule, årsmöte i Hembygdsparken och en friluftsdag i stadsparken mm.

I slutet av november kommer föreningen att ordna med en träff för nya medlemmar för att berätta om PRO Riks och PRO lokalt.

Styrelsen har beslutat att föreningen avvaktar med resor under detta året. Det finns en osäkerhet i hur smittspridningen hanteras och en viss rädsla för ovaccinerade personer man möter på en resa.

Text och bilder: Rolf Wilhelmsson