Förening Nässjö

Medlemsmöte 17 maj 2022

Nässjö PRO har haft det sista månadsmötet för våren och Karl-Evert Gustafsson hälsade ett stort antal PRO:are välkomna och speciellt inbjuden var kommunens konsumentvägledare Anna Nilsson. Hon informerade ingående om vilka rättigheter och skyldigheter vi har som konsumenter vid köp och byte av varor enligt köplagen. Ny lag trädde i kraft den 1 maj 2022.

Efter fikapausen underhöll Höglandstrion bestående av Jan Hermansson, Öster Johannesson och Ted Sandstedt med sång och musik med countryinslag och många kunde sjunga med i texterna. Information lämnades om de kommande sommaraktiviteterna och planerade resor, närmast en dagsresa 2 juni till Östergötland. Tillsammans med övriga PRO-föreningarna i kommunen ordnas en sommarfest i Pilaboparken den 17 augusti. Mötet avslutades med lottdragning och önskan om en trevlig sommar med de planerade sommaraktiviteterna.

Fikabröd

Jordgubbswinerbröd smakade gott i fikapausen.

Anna Nilsson

Konsumentvägledare Anna Nilsson informerar. Foto: Rolf Wilhelmssom