Förening Nässjö

Medlemsmöte 18 april

Ett stort antal medlemmar välkomnades till PRO:s aprilmöte på Pigalle.
Tommy Lundberg från seconhandbutiken Källan i Nässjö var speciellt inbjuden. Han berättade om deras omfattande verksamhet både här och utomlands. Källan har funnits i Nässjö sedan 10 år tillbaka och är en ideell förening med kristen grund. Den bidrar till sociala och humanitära insatser inom barn och ungdomsverksamhet. Ca 65 % går till välgörande verksamhet i Nässjö kommun och Kenya.
Nettobehållningen fördelas mellan New Life Mission Kenya och Källan efter ansökningar från organisationer.
Dagens underhållare var Alec från Huskvarna som till eget gitarrackompanjemang, sjöng en blandad repertoar av kända visor och sånger. Information gavs om kommande resa till Gnosjö-Värnamo i maj samt Fredagsfika den 28 april på Järnvägsmuséet. Nästa månadsmöte blir den 16 maj som är det sista för våren. Karl-Evert tackade alla för medverkan och mötet avslutades med lottdragning på lotteriet.

Bild: Rolf Wilhelmsson

medlemsmöte 18 april 2023