Förening Nässjö

Decembermöte 2021

Decembermöte med covid-bevis hos PRO

Årets sista månadsmöte hos PRO Nässjö blev speciellt då medlemmarna fick visa upp ett covid-bevis enligt krav från FHM. Tyvärr var det flera av våra medlemmar som inte hade fått sitt besked från myndigheten och kunde därför inte komma. De som hade giltiga bevis på papper eller i telefonen tyckte det var bra med denna kontroll som visar att man är vaccinerad.
Ordförande Rolf Wilhelmsson hälsade medlemmarna välkomna till mötet som inleddes med sånger av PRO-kören Profilen. Därefter var det dags för ett stämningsfullt luciaframträdande av elever från Handskerydsskolan under ledning av Susanne Lindgren.
Nästa års program för månadsmöten presenterades. Det visar ett varierande utbud av underhållning som kompletteras med aktuell samhällsinformation vid varje möte.
Julklappslotteriet är ett populärt inslag som lockar till köp för att vinna ett medhavt paket som skänkts av medlemmarna.
En nyhet som presenterades var att Nässjö kommun har anställt en, digital fixare, som skall hjälpa äldre att lära sig hantera den digitala tekniken.
Profilen sjöng fler sånger och avslutade med Adams julsång.
Rolf Wilhelmsson tackade alla med att önska en God Jul och Ett Gott Nytt År.

Text och foto: Rolf Wilhelmsson

PRO-kören Profilen underhöll vid decembermötet.

PRO-kören Profilen svarade för ett fint framförande med flera julsånger.