Förening Nässjö

Medlemsmöte 15 november

Månadsmöte 15 november 2022

Ett stort antal PRO medlemmar välkomnades av Karl-Evert till novembers månadsmöte på Pigalle i Nässjö.
Dagens underhållare var Ehrling Lundberg som sjöng flera kända låtar av bland andra Elvis och som deltagarna kunde sjunga med i både före och efter fikapausen.
Karl-Evert redogjorde för den planerade budgetplanen för 2023 och denna godkändes att läggas fram till årsmötet 2023. Nya medlemmar i föreningen hälsades välkomna.
En undersökning har gjorts i länet av hur 90-åringar upplever t ex sitt boende, hälsotillstånd, transporter, läkarkontakter m m. Anita Andersson hade sammanställt resultatet som visade en övervägande positiv bild bland de som hade intervjuats. Kan konstateras dock att få samma läkare vid hälsocentralen var sällsynt i länet.
Den 29 november ordnas aPROpå i Parkgårdens lokaler med ett fördrag om Huseby utanför Växjö.

Text: Inger Johansson