Förening Rönnby

Ålandsresa 20 april 2023

PRO Rönnby på Ålandskryssning

Efter tio timmars resa med buss och båt kom 36 nöjda och glada medlemmar från PRO Rönnby tillbaka från en lyckad Ålandskryssning torsdagen den 20 april 2023. De förväntansfulla medlemmarna startade resan tidigt på morgonen med buss till Grisslehamn. Efter ett par timmars bussresa såg man fram emot en härlig sjöresa på Ålands hav med destination Eckerö, som ligger 32 km nordväst om Mariehamn på Åland. Ålandshav bjöd inte på någon större sjögång utan båtfärden avlöpte stilla och lugnt både på dit- och hemresan. Vädret var dessutom på pensionärernas sida med soligt väder, vilket också bidrog till en trevlig stämning i såväl bussen som på båten.

På tillbakaresan åt man en efterlängtad lunch där man kunde välja från ett välfyllt buffébord med många olika läckerheter.

Att resan blev av kan vi tacka PRO Rönnbys medlem Kaj Rönn. Trots att han avgått från sin roll som reseansvarig tog han på sig jobbet en sista gång för att organisera en Ålandsresa för PRO Rönnbys medlemmar. Alla var nöjda och glada efter den härliga båttrippen därmed blev det en lyckad avslutning för Kaj Rönns tid som reseansvarig.