Förening Rönnby

Sommaraktiviteter juli 2023

Kägelspelet Mölkky populärt

PRO Rönnbys entusiastiska friskvårdsansvariga Elisabeth Lindell fortsätter att erbjuda pensionärerna på Rönnby olika aktiviteter under sommarmånaderna juli-augusti. Ibland kommer fler och ibland kommer färre. Oftast beror det på vilken aktivitet som erbjuds. Även vädret bidrar till om man vill ta sig ut eller om man hellre stannar hemma där några regnstänk säkerligen avhåller flera från att komma till aktiviteterna.

Vecka 29 introducerades kägelspelet Mölkky, som redan hade testats vid den gemensamma föreningsdagen i Kvicksund några veckor tidigare. Och de som då gillade spelet kom även när det skulle spelas på bouleplanen på Rönnby. En av de entusiastiska spelarna var Majlis Wretholm som blev påhejad av Gerhard Pettersson och Elisabeth.

Veckan efter var det tänkt att gå en skogspromenad på motionsslingan i Rönnbyskogen. Några regndroppar letade sig ned från himlen. Trots detta ställde Anna Westerdahl och Roland Zettergren upp utrustade med både regnkläder och paraply. Men när regnet började ösa ned och åskan mullrade bar det i stället iväg hemåt och det gemensamma fikat fick ställas in.

Bättre tur med vädret får vi hoppas på när Rönnbypensionärerna skall testa på Gå-fotboll vecka 31.

Text: Gerd Olsson