Förening Rönnby

Promenad 26 oktober 2023

Först promenad sedan fika

Trots att solen lyste med sin frånvaro och nordanvinden blåste snålt ställde ändå ett gäng pensionärer från PRO Rönnby upp för en gemensam promenad.

Torsdagen den 26 oktober hade vår friskvårdsansvariga Elisabeth Lindell uppmanat oss att träffas utanför Mötesplats Rönnby för att tillsammans börja vår vandring på Rönnbys gång- och cykelvägar. Promenad i långsam takt är en lättare motionsform som de flesta brukar kunna vara med på. En del av oss hade med sig stavar, vilket är ett bra hjälpmedel när man går. Alla hade nog också kollat in väderrapporten eftersom de flesta klätt sig efter det kyliga vädret.

Även om kylan bet i kinderna så visste alla vad som väntade i värmen inne på Mötesplatsen, nämligen varmt kaffe. När vi väl satt oss till bords fick vi också möjlighet att bekanta oss med varandra. Det var också trevligt att två av våra nyaste medlemmar ställde upp på denna aktivitet samtidigt som vi övriga fick lära känna dem. Eftersom vi är i olika åldrar så skiftade verkligen samtalsämnena.

Några av de som var med berättade om hur de kom hit till Sverige från sina hemländer Spanien och Finland vilket var mycket intressant att få höra. Flera av oss delade med sig av nostalgiska minnen som var både igenkännande och intressanta.

Text o foto: Gerd Olsson