Förening Rönnby

Aktivitetsdag 15 maj 2023

Aktivitetsdag med minigolf och pilkastning

Ett antal föreningsmedlemmar hade samlats under en eftermiddag för att vara med på PRO Rönnbys aktiviteter den 15 maj 2023. Träffpunkten på Garagetaket, som är en central plats mellan de tolv höghusen, var en bra plats för sammankomsten. På programmet stod pilkastning och en spelrunda på minigolfbanan som består av nio banor med varierande svårighetsgrad. Såväl pilkastning som minigolf är klassiska och roliga aktiviteter som passar för olika åldrar och färdighetsnivåer.

Elisabeth Lindell, som är föreningens friskvårdsansvariga och ordförande Ingvar Graflund hade tillsammans planerat och hade ansvaret för aktiviteterna under eftermiddagen. De både instruerade och hjälpte till under aktiviteterna.

Ett gäng medlemmar, Ulf och Ingeborg Roos samt Anette och Lars-Åke Tallberg, tog sig an golfbanorna där de tävlade mot varandra. Minigolfbanan erbjöd varierande svårighetsgrad, där en del banor krävde endast ett slag medan andra hade ett maxantal slag. Det är oklart om vinnaren Lars-Åke Tallberg vann på skicklighet eller tur, men tävlingsmomentet lade säkerligen till extra spänning och engagemang.

Även om solen kanske inte sken från en klar himmel, så var det i alla fall uppehållsväder och varmt, vilket gjorde dagen ännu trevligare. Efter att flera hade provat på de olika aktiviteterna plockades kaffetermosarna fram. Det gemensamma fikat blev en trevlig stund där medlemmarna kunde umgås och samtala om olika ämnen. Trivselnivån var hög och samvaron bidrog till en härlig atmosfär som främjar gemenskap och samhörighet.