Förening Rönnby

Minigolf 5 och 10 juli 2023

PRO Rönnby spelar minigolf

Under juli och augusti har det vanligtvis varit uppehåll i verksamheten hos PRO Rönnby. En del av pensionärerna har åkt till sina fritidshus men det har ändå varit några som stannat på hemmaplan. Och för dem har vår friskvårdsansvariga Elisabeth Lindell planerat olika aktiviteter under veckorna 27-34.

Den första aktiviteten var att spela minigolf. På det stora garagetaket har nämligen de boende tillgång till en niohålsbana som är anlagd av samfällighetsföreningen Rönnen.

Måndagen den 5 juli samlades några seniorer för att testa niohålsbanan. Under spelet och det gemensamma fikat var det uppehållsväder. Plötsligt blev det oväntat regn, vilket gjorde att deltagarna fick avsluta och skynda hem.

Bättre tur hade man med vädret den 10 juli då den andra golfdagen ägde rum. Då hade mer än dubbelt så många seniorer slutit upp för att spela minigolf jämfört med veckan innan. Vid den gemensamma samlingen hade en del med sig eget fika medan andra köpte kaffe från ”Kaffevagnen” som Mötesplats Rönnbys ungdomar gick runt med på områdets uteplatser. En service som är mycket uppskattad av de boende på Rönnby.

Nästa aktivitet som planeras är att testa det nya kägelspelet Mölkky under vecka 29. Det exakta datumet för aktiviteten beror på vädret, så det rekommenderas att hålla utkik på PRO Rönnbys hemsida (www.pro.se/ronnby Länk till annan webbplats.) och Idag-spalten på VLT för att få uppdaterad information eller i det SMS som skickas ut till alla medlemmar.

Text: Gerd Olsson

Foto: Ingvar Graflund