Förening Rönnby

Skogspromenad 16 augusti 2023

Äntligen skogspromenad

Tidigare år har PRO Rönnby haft sommaruppehåll under juli och augusti. En del har tyckt att det varit för lång paus när man inte har haft några träffar. Därför har föreningens friskvårdsansvariga Elisabeth Lindell i år anordnat olika aktiviteter under sommaren. Bland annat har man spelat minigolf och det nya kägelspelet Mölkky. Det var också tänkt att gå skogspromenad och spela gå-fotboll. Tyvärr har dessa aktiviteter gått om intet de veckor de var tänkta att genomföras då vädergudarna inte direkt har varit med oss.

Men efter veckor av ihärdigt regnande kunde äntligen den efterlängtade skogspromenaden bli av för pensionärerna i PRO Rönnby. Onsdagen den 16 augusti var det några tappra som följde med på motionsslingan i Rönnbyskogen. Solen sken och vädret var varmt och behagligt. Under promenaden hittade man också lite av skogens guld, nämligen kantareller.

När man kom tillbaka efter skogspromenaden kunde man vila sina ben och sätta sig ned vid trädgårdsmöblerna som finns utställda på Garagetaket på Rönnby. Äntligen kunde man duka upp det medhavda fikat och det blev en trevlig stund med diskussion om olika nostalgiska maträtter.

Nu återstår bara en aktivitet under augusti och på torsdag den 24/8 blir det Minigolf och Mölkky om det blir uppehållsväder. Sedan väntar höstens första Trivselträff den 20/9 på Mötesplats Rönnby.

Text: Gerd Olsson

Foto: Elisabeth Lindell