Förening Rönnby

Glögg o pepparkakor 14 december 2023

Glögg och pepparkakor avslutade året

Inom PRO Rönnby är det vår friskvårdsansvariga Elisabeth Lindell som ser till att vi håller oss aktiva och glada oavsett årstid. Under det gångna året har Elisabeth inte bara varit en entusiastisk deltagare utan också en nyckelperson som har satt sin prägel på föreningens aktiviteter och skapat en atmosfär av glädje och gemenskap. Hon har erbjudit olika aktiviteter såsom skogspromenader, gåfotboll, minigolf, kägelspelet Mölkky, simning och dans. Ingen aktivitet har varit för stor eller för liten för Elisabeth att ta sig an.

Nu senast den 14 december avslutade Elisabeth årets aktiviteter med en vinterpromenad. De som ville promenera hade samlats utanför Mötesplats Rönnby. Med stadiga steg och mycket prat medlemmar emellan började man traska iväg på de snöklädda cykelvägarna på Rönnby. Efter en uppfriskande promenad kom vi tillbaka till utgångspunkten där vi samlades utomhus. Nu anslöt några fler medlemmar som inte hade promenerat. Elisabeth hade förberett med varm glögg och pepparkakor som nu dukades fram på borden utanför Mötesplatsen. Det smakade alldeles utmärkt i det kyliga vädret. Stämningen var hjärtlig och avslappnad och samtalen handlade mycket om den kommande julen. Alla tyckte det var ett bra avslut på året och ser nu fram emot 2024.

Text o foto: Gerd Olsson