Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare för en bättre upplevelse.
Här kan du få konsumentrådgivning genom kommunens konsumentrådgivning.
Läs mer Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Som PRO-medlem, kan du oavsett var du bor, få hjälp av Konsumentcentrum Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – en del av Råd & Rön.
Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid med hantverkaren? Lurad av telefonförsäljare?
Det här kan du få hjälp med:
✔ Konsumentvägledning via e-post och telefon gällande konsumenträttslig lagstiftning, information inför köp och råd vid klagomål.
✔ Du kan skicka in avtal eller anmälningar, till exempel till Allmänna reklamationsnämnden, om du vill få dem granskade.
✔ Vid behov får du också hjälp att kontakta företagen.
Det är viktigt att du har ditt medlemsnummer tillgängligt då vi kommer att fråga efter det.
Kontakt:
Maria Wiezell och Anna-Lena Ström på Konsumentcentrum Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Telefon: 08-674 43 74, måndag, onsdag och fredag, klockan 9–11 och 13–15
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se
Vägledningen är öppen vardagar 9-17. Kontakt www.hallakonsument.se Länk till annan webbplats., 0771-525-525, info@hallakonsument.se, facebook.se/hallakonsument eller Hallå konsument, Konsumentverket, Box 48, 651 02 Karlstad.
Källa: PRO Pensionären
Pia Axell (e-post) tel. 070-401 01 69
Christina Spolén (e-post) tel. 076-3394711
Solveig Svanbom tel. 070-339 06 10