Förening Sofia

Konsumentrådgivning

Konsumentrådgivning Stockholm

Här kan du få konsumentrådgivning genom kommunens konsumentrådgivning.
Läs mer Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Konsumentcentrum - en förmån för dig som PRO-medlem

Som PRO-medlem, kan du oavsett var du bor, få hjälp av Konsumentcentrum Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. – en del av Råd & Rön.

Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid med hantverkaren? Lurad av telefonförsäljare?

Det här kan du få hjälp med:
Konsumentvägledning via e-post och telefon gällande konsumenträttslig lagstiftning, information inför köp och råd vid klagomål.
Du kan skicka in avtal eller anmälningar, till exempel till Allmänna reklamationsnämnden, om du vill få dem granskade.
Vid behov får du också hjälp att kontakta företagen.

Det är viktigt att du har ditt medlemsnummer tillgängligt då vi kommer att fråga efter det.

Kontakt:
Maria Wiezell och Anna-Lena Ström på Konsumentcentrum Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Telefon: 08-674 43 74, måndag, onsdag och fredag, klockan 9–11 och 13–15
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se

Hallå konsument - konsumentvägledning för hela landet

Vägledningen är öppen vardagar 9-17. Kontakt www.hallakonsument.se Länk till annan webbplats., 0771-525-525, info@hallakonsument.se, facebook.se/hallakonsument eller Hallå konsument, Konsumentverket, Box 48, 651 02 Karlstad.

Källa: PRO Pensionären

Ansvariga för PRO Prisundersökning i PRO Sofia