Vi rekommenderar att du uppgraderar din webbläsare för en bättre upplevelse.
Foto: Pixabay
Här kan du få konsumentrådgivning genom kommunens konsumentrådgivning.
Läs mer Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Som PRO-medlem, kan du oavsett var du bor, få hjälp av Konsumentcentrum. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Förlorat pengar på inställd resa? Hamnat i strid med hantverkaren? Lurad av telefonförsäljare?
Det här kan du få hjälp med:
✔ Fördjupad konsumentvägledning via e-post, brev eller telefon om dina rättigheter som konsument, information inför köp och råd om du hamnat i problem.
✔ Du kan få hjälp att tolka ett köpeavtal eller stöd att göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
✔ Vid behov hjälper vi dig också att kontakta företaget.
✔ Föreläsningar om till exempel konsumenträtt och vardagsekonomi.
Kontakt:
Telefon: 08-674 43 74, onsdagar och fredagar klockan 9–11 och 13–15
E-post: radgivning@konsumentcentrum.se
Vägledningen är öppen vardagar 9-17. Kontakt www.hallakonsument.se Länk till annan webbplats., 0771-525-525, info@hallakonsument.se, facebook.se/hallakonsument eller Hallå konsument, Konsumentverket, Box 48, 651 02 Karlstad.
Källa: PRO Pensionären
Pia Axell (e-post) tel. 070-401 01 69
Christina Spolén (e-post) tel. 076-3394711
Solveig Svanbom tel. 070-339 06 10