Förening Sofia

Foto: Gunnar Ljungqvist

Välkommen till PRO Sofias aktiviteter!

Vår- och sommarprogrammet 2024

Här finns programmet Pdf, 652.5 kB, öppnas i nytt fönster.! (pdf-format)
Nu är vårens och sommarens aktiviteter planerade och du hittar dem både i det tryckta programmet och här på hemsidan. Tänk på att när det blir ändringar är det här på hemsidan du hittar den senaste informationen.
(Se t.ex. månadsmötet 9 april nedan.)

Medlemsmöten

Välkommen att umgås och fika på Borgmästargatan 11. Normalt ses vi andra tisdagen i månaden. Porten öppnas 12.30, mötet börjar kl. 13.00. Kaffekommitté och värdar är Barbro Askenborg, Sirkka Nissfolk, Bosse Mellbin och Kenneth Åberg.
Kaffe med smörgås kostar 45 kr.
Betala kontant eller med swish på mötet eller före mötet här.
Välkomna!

9 januari

Vårupptakt med New Generation som underhåller oss med svängig och medryckande musik från popens stortid. New Generation har under 50 år bjudit sin publik på det bästa av 60-talet och tidig 70-talsmusik.

13 februari

Södermalmsparkernas vänner. Bitte Liberg, ordförande, som fick Söders eget kulturpris – Magnoliapriset 2023 – berättar om parkerna på Söder.

12 mars

Årsmöte med sedvanliga ärenden som val av styrelse, revisorer och valberedning. Christer Hedberg från PRO:s stockholmsdistrikt berättar om vad som är på gång i PRO.

9 april

Vi får besök av Johanna Anemalm, verksamhetsutvecklare på Naturskyddsföreningen i Stockholms län. Ett samtal om naturen och biologisk mångfald. Vad betyder biologisk mångfald och på vilka sätt är det viktigt för oss människor? Hur jobbar Naturskyddsföreningen i Stockholms Län i denna fråga och vad kan vi alla göra för en hållbar omvärld, idag och i framtiden.

14 maj

Vi avslutar vårterminen med Trio Brava som bjuder på en liten sommarkonsert. Trio Bravas tre sopraner studerar på Stockholms Operahögskola.

Sommartisdagarna i Vita bergen

på kafé Kajsas i Parken, Stora Mejtens Gränd 16, fortsätter med start 4 juni till och med 27 augusti. Var och en köper det hon/han vill äta och dricka. Vi har PRO-rabatt. Vi ses där kl. 14.00! Har du frågor, kontakta Kristina Moore, (e-post).

_____________________________

På medlemsmötena informerar styrelsen om vad som är på gång i PRO Sofia och bjuder in till kommande aktiviteter. Du är välkommen att ta upp frågor du tycker är viktiga och som du tycker att styrelsen ska driva. Kom gärna med förslag på program och medverkanden.

Här nedan hittar du alla övriga aktiviteter.

Har du anmält dig till en aktivitet som kostar något? Här kan du betala!

När du deltar i PRO:s aktiviteter är du automatiskt olycksfallsförsäkrad. Läs mer!

PRO Sofias aktiviteter sker i samverkan med Södermalms stadsdelsnämnd och ABF.

Övriga PRO-föreningar på Södermalm

När du är medlem i PRO Sofia är du är välkommen att delta i alla PRO-föreningars aktiviteter. Här hittar du våra systerföreningar på Söder.
PRO Katarina Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
PRO Maria Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
PRO Högalid Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.