Förening Sofia

Övriga aktiviteter

Här hittar du alla övriga aktiviteter som ordnas av andra föreningar, gårdar etc

Förutom PRO Sofias utbud finns mycket att tillgå, här är ett urval.

Nytorgsträffen

Katarina-Sofia Väntjänst är en förening, där SPF-Seniorerna Sofia och Katarina, PRO Sofia och Katarina arbetar tillsammans med stadsdelens Väntjänst för boende på Södermalm.
Mötesplatsen är Nytorgsträffen, Nytorgsgatan 44, för dig som vill träffa andra i närområdet. Du kan äta lunch varje vardag.
Anmäl dig på telefon 08-508 13 577 Länk till annan webbplats..
PRO Sofias kontaktperson är Birgit Skoglund tel. 070-995 59 39.
Öppet vardagar kl. 8-15, tel. 08-508 13 577 Länk till annan webbplats., läs mer: Nytorgsträffen Länk till annan webbplats..

Nytorgsträffens program för mars-april 2024 hittar du här Pdf, 1.2 MB, öppnas i nytt fönster..

_______________

Kupan

Röda korsets mötesplats Kupan Södermalm, Östgötagatan 67 C, kafé och secondhand-butik, erbjuder olika kostnadsfria aktiviteter för seniorer, som t ex sittande yoga och handarbetscafé. För mer information se Kupan på facebook Länk till annan webbplats.

_______________

Tellus

Tellus fritidscenter, Lignagatan 8, är till för alla pensionärer i Stockholm. Fritidscentret bjuder på film och mycket annat
Ring 08-508 312 24 Länk till annan webbplats. eller gå till Tellus. Länk till annan webbplats.

Tanto

Tanto Länk till annan webbplats. aktivitetscenter Länk till annan webbplats. (öppnas i nytt fönster)

Tanto seniorlokus

Tanto seniorlokus Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster., Rosenlundsgatan 44 A, tel. 08-508 128 08 Länk till annan webbplats..

____________________________

Södermalms stadsdelsförvaltning på Facebook

Södermalms stadsdelsförvaltning har en sida på Facebook för Södermalms seniorer.
Här finns information om allt från aktiviteter, mat och måltider, digital fixartjänst och brandsäkerhet till guldkorn på Södermalm.
Om du har ett Facebook-konto hittar du sidan här: https://facebook.com/seniorstockholm Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.