Förening Sofia

Resor och utflykter

Vi samarbetar med övriga PRO-föreningar på Södermalm och ABF-Stockholm.
Håll utkik efter förändringar i programmet här på hemsidan!

"Sista chansen" med Viking Cinderrella

Sista gemensamma kryssningen med Cinderella för oss i PRO innerstaden och Årsta. Söndagen den 4 feb – 5 feb 2024.
Vi vill särskilt tipsa om den glädjespridande showen Äldregalan” den 4/2 - en fartfylld show som firar 10 år. Under ledning av Jacke Sjödin utlovas en show späckad med överraskningar, humor och nostalgi.
Läs mer här! Länk till annan webbplats.
15.30 incheckning i terminalen. Ca 16:15 Ombordstigning, 17:00 M/S Viking Cinderella avgår från Stockholm 17:30. Skärgårdsmeny serveras i Seaview.
Dag 2 10:00 Brunch serveras i The Buffet. Kl 14:00 Viking Cinderella ankommer till Stockholm.
Pris inkl:Skärgårdsmeny i Seaview inkl vin/öl/alkoholfritt, Brunch dag 2. Del i insides hytt 800 kr, enkelhytt insides 995 kr, Del i inseaside standard, Tv 995 kr, enkelhytt seaside standard, TV 1245 kr.
Anmälan till Maj Lovén PRO Katarina 073-392 97 21 eller (e-post) senast torsdagen den 28 december.

Premiärtur med Birka Gotland i påskveckan

När detta programblad trycks i december 2023 har vi ingen mer information än att första turen ska äga rum i påskveckan. Maj Lovén har reserverat en bokning. I slutet av januari 2024 vet hon troligen mer.
Intresseanmälan till Maj Lovén, PRO Katarina, 073-392 97 21 eller (e-post) i slutet av januari. Så snart mer detaljer är klara publiceras det på föreningarnas hemsidor.
Researrangörer: Viking Line och Björcks resor som fakturerar.

Hemlig resa 30 maj

Varken pris eller avresetid är klart i skrivande stund. Vi startar från Göta Lejon, Götgatan 55. En dag fylld med gammalt och nytt, historia och nutid och många sevärdheter.
Intresseanmälan till Maj Lovén, PRO Katarina, 073-392 97 21 eller (e-post) senast 28 april. Tidig intresseanmälan rekommenderas.
Researrangör: Högbergs Buss som fakturerar varje deltagare.

Midnattssolens land med Kiruna, Ishotellet, Inlandsbanan onsdag 17 – måndag 22 juli

I priset ingår bussresa, del i dubbelrum, 5 middagar, 5 frukostar, 1 lunch, Guide i LKAB:s gruva, linbanan Aurora Sky Station, entré och guide i Ishotellet, guide i Jukkasjärvi sameviste inkl lunch, Inlandsbanan Gällivare – Jokkmokk, Ájtte Museum med guide samt reseledare.
Pris: 12 650 kronor, tillägg enkelrum 1 660 kronor.
Intresseanmälan
görs senast 6 maj till Christina Borr, PRO Maria, (e-post) eller 070-585 54 13. Av Christina kan du också få detaljerat dasgsprogram.
Researrangör: Högbergs Buss som fakturerar varje deltagare.

Annorlunda Åland 2 – 5 september

Vi åker till Åbo, kliver av tidigt morgonen därpå. Guidning i Åbo och vi fortsätter till Osnäs. Därifrån åker vi vägfärja till Åva och övernattar på pensionat Gullvivan. Morgonen därpå lämnar vi denna ö och fortsätter till Ålands fastland. Vi åker senare med båt från Mariehamn mot Stockholm som vi kommer till 18.55.
Intresseanmälan till Maj Lovén, PRO Katarina, 073 392 97 21 eller (e-post) i slutet av januari. Så snart mer detaljer är klara publiceras det på föreningarnas hemsidor.
Researrangörer: Viking Line och Björcks resor som fakturerar.

Utflykter i Stockholms län

Stockholms län har många spännande platser som är värda ett besök. Ofta räcker det att utrusta sig med SL-kort, matsäck och bekväma skor för att få till en minnesvärd utflykt. Gun Häll, distriktsstyrelsen och PRO Färingsö, har samlat tips på utflykter från flera PRO-föreningar i länet.
Vill du också bidra till utflyktskatalogen, kontakta Gun Häll (e-post).
Läs Utflyktskatalogen Pdf, 366 kB, öppnas i nytt fönster.

PRO Medlemsresor

Du vet väl att PRO har en egen resebyrå? Titta närmare här!

PRO:s samarbetsparters: