Förening Tumba

Upptaktsmöte den 21 augusti 2023

Medlemsmöte för Tumba PRO tillsammas med grödingemedlemmar

Det blev fullt i Seniorhuset när PRO Tumba kallade till medlemsmöte! Särskilt inbjudna var medlemmar som tillhörde Grödinge PRO, som kommer att upphöra som förening. Två möten kommer att hållas i Grödinge under hösten. Vi blev väl ungefär fyrtiofem personer på plats. Ordförande Steinar Holmström lämnade över ordförandeskapet för mötet till Karin Lindgren. Det beslutades att PRO Grödinges medlemmar, som önskar, ska tillföras Tumba och att även tillgångar överförs. Gudrun Carlsson berättade om Pensionärsrådet (tidigare KPR) i Botkyrka kommun. Det är endast ett rådgivande organ, men vi bör kunna vara mer pådrivande och ta upp angelägna äldrefrågor. Lisbeth Holmström informerade om en kommande studiecirkel "Tryggare ekomomi på äldre dagar". Smörgåsarna som Britt-Louise Karlsson och Marianne Olovsson gjort, räckte inte, de fick göra fler! Gott och nyttigt fika fick vi. Ing-Marie Lindskog berättade livfullt om kommande program i Botkyrka Riksteaterförening, program som kan locka många. Hon visade också aktivitetsschemat och delade ut detta. Lottdragningen mot slutet av mötet var spännande och några gick glada hem med fina vinster!
Protokoll från mötet skrivet av Ing-Marie Lindskog finns HÄR Pdf, 189.2 kB.