Förening Tumba

Onsdagen 20 september i Seniorveckan 2023

"Hela huset lever" var rubriken. PRO hade aktiviteter utomhus

På onsdagen i Seniorveckan var det full aktivitet i Seniorhuset. PRO var utomhus, på bottenvåningen bjöd SPF på tårta och kaffe eller te och på övervåningen fanns seniorNet och Botvidsbygdens släktforskarförening.
Bildspelet handlar endast om aktiviteterna utomhus. Vid grillarna serverades goda korvar till alla, ett femtiotal personer gick tipsrundan med kluriga frågor, och ett trettiotal personer provade på boule. Vädret var lite hotande på morgonen med några regndroppar, men regnet upphörde och solen bröt igenom. Vår PRO-flagga hade svårt att synas, eftersom det nästan var vindstilla. Det var ett flöde av besökare mest hela tiden och hundra korvar gick åt. Ett snabbt besök till Tumba centrum för att köpa ett par extra paket med grillkorv. Fina priser väntade vinnare i tipsrundan och vid boulen. En skön sensommardag fick vi och om Seniorveckan återkommer nästa år, så är vi med!