Förening Tumba

Månadsmöte den 15 maj 2023

Detta månadsmöte skulle vi ha fått höra med Äldrevänlig stad/kommun, men så blev det inte. Föreläsaren hade fått förhinder. Det kanske kan bli i höst. Men då fick vi improvisera! Så Lisbeth Holmström fick börja och presentera en kommande studiecirkel som handlar om "Tryggare ekonomi på äldre dar". Ordförande Steinar Holmström berättade om kommande händelser, bl. a. om trädgårdesfesten den 8 juni. Till den behövs det starka armar den 7/6 för tältresning och den 9/6 för nedmontering. Frivilliga krafter behövs! Ett möte för nya medlemmar ska hållas den 30 maj och de som blivit medlemmar i år får ett brev hem. En fikapaus blev det och för fikat med goda smörgåsar stod Britt-Louise, Anne-Marie och Marianne för. Efter kaffepausen berättade Kari om en studiecirkel om "Vita arkivet" och den var värdefull. Hon tar gärna emot nya anmälningar till träffar om det i höst. Läs mer i Ing-Maries anteckningar på länken. Här är Ing-Maries minnesanteckningar om mötet Pdf, 193.7 kB.