Förening Tumba

Månadsmöte den 12 december 2023

Luciafirande med lusssebullar och pepparkakor.

Nära femtio medlemmar kom till årets sista möte med luciafirande. De i luciatåget som sjöng för oss kom från Björkhaga skolas musikklasser. De skred in tysta med ljus som inte var tända. Vid pianot satt en av de två lärarna och spelade. När alla kommit fram sjöng ungdomarna "Hur kan ett litet ljus skina så klart" och sen spred sig ljuset från Lucia till alla tärnor. Deras klara röster fyllde rummet och alla lyssnade andäktigt. Till utgång sjöng de den klassiska luciasången och när den tonat bort kom applåderna. Så fint. Sen fika och lottförsäljning så att lottringen blev tömd. Efter det information om Botkyrka kommuns pensionärsråd KPR av mig, Gudrun Carlsson. Efter lottdragning och vinstutdelning avlsutades mötet. Ordförande Steinar Holmström avslutade och önskade alla en god jul och ett gott nytt år! Läs gärna Ing-Marie Lindskogs fina anteckningar från mötet HÄR Pdf, 210.8 kB.