Förening Tumba

Seniordag den 21 september 2022

Hela huset lever var temat denna dag i Seniorveckan. Veckan genomförs i samarbete med Botkyrka kommun, som stöder verksamheterna ekonominskt. Allt är GRATIS denna vecka!

Vi tre föreningar i Seniorhuset samarbetade denna soliga septemberdag för allas trevnad. Välkomnande fanns SPF Botkyrka, SeniorNet Botkyrka och PRO Tumba redan vid entrén till området. Det som också var välkomnande var doften av grillad korv, som vi i PRO ordnade. Vi ordnade också en tipspromenad med tio frågor och en utslagsfråga, hur många knappar fanns det i glasburken. Jo, 277 knappar! Inne i stora salen, den s. k. banksalen serverade SPF kaffe och tårta, och på övervåningen fanns SeniorNet med ett Botkyrkaquiz. En del knepiga frågor, men som tröst fick man där bubbel och godis. Det fina vädret lockade många att komma, och till tipsrundan lämnades 50 svar in, korvarna tog snabbt slut och man måste handla nya i en hast. Några PRO-are hade spelat boule på förmiddagen och fick vänta på sin korv. Det fick bli tipsrundan under tiden! Stämningen var mycket god och samarbetet gott! Några blev säkert intresserade av att veta mer om verksamheterna och fick med sig en del information hem. En lyckad dag och riktigt stor tur med vädret! Och tack alla som deltog och tack även till Botkyrka kommun, som bekostade kalaset!