Förening Tumba

Månadsmöte 26 september 2022

Björn Hemstad underhöll med sitt program "Vi växte upp med rock´n roll"

Till september månads möte i Segersjö Folkets Hus kom ett tjugotal personer. Det var dukat för fler, men vi cirka tjugo personer som kom hade det bra. Glädjande nog kunde vi också ta emot entré och andra avgifter med Swish. Särskil bra för de unga pensionärerna! Inga-Britt Rova informerade om vad som hänt i föreningen och i samhället. Det har ju varit val, så då får vi väl se vad som sker i vår kommun efter det. Ing-Marie Lindskog berättade om vad Riksteatern hade att erbjuda i höst. Mycket teater, inte bara musik. Fikat serverades och då kunde snart Björn Hemstad framträda med sin musik. Och inte bara med sin musik, utan med det fantastiska bildspelet, som gav många nostalgiska tankar hos oss som var med. Vid vinstdragning i lotteriet blev det några, som hade riktigt stor tur. Men de hade säkert köpt många lotter!