Förening Tumba

Månadsmöte den 16 maj 2022

På vårens sista månadsmöte deltog trubaduren Stefan Lindeborg.

Trubaduren Stefan Lindeborg var inbjuden att sjunga och spela för oss vid detta möte. Och det gjorde han med den äran! Men först fick de cirka trettiotalet PRO-are information om det som hänt nyligen i föreningen och därefter började Stefan sjunga. Det blev sånger av Ruben Nilsson, Bengt Sändh, Nils Frlin och Stefan Demert. Det blev även roliga, burleska och allvarliga berättelser i ansknytning till sångerna. Stefan utlyste ett avbrott med fika, och så kunde han fortsätta efter det. Goda smörgåsar, kaffe och te inmundigades med ivrigt småprat. Stefan återkom och avslutade till slut med allsången "I natt jag drömde" an Cornelis Vreeswijk. Ordförande Inga-Britt Rova tackade för en fin stund och fortsatte mötet. Hon informerade om kommande aktiviteter under sommar och höst. Dragning i lotteriet avslutar och även om man inte vann, var man nöjd efter denna eftermiddags möte.