Förening Tumba

Invigning av Rödstu Hage 28 maj 2022

Äntligen invigning!

Idag var det så äntligen dags för invingning av Rödstu Hage. Trots att vädergudarna inte var med oss, så var humöret gott. Kommunstyrelsens ordförande Ebba Östlin och ordförande i Kultur- och Fritidsnämnden Robert Aslan blev utsatta för träning i rugby, en tuff sport. Föst därefter blev det klippande av band. Ebba tackade alla som medverkat särskilt Lars Schou och Taina Virta, för utan deras pådrivande hade ombyggnaden kanske inte blivit av! Hjälp med att klippa bandet fick Ebba Östlin av längdhopparen Michel Torneus, som minns sina träningstimmar på "Röstan" med glädje. Vi bjöds på grillad korv och kall aller varm dryck. Så ut i regnet efter alla tal och fin musik. PRO-are gick upp till boulebanan och fick endast en person med, som ville prova boule. Vi spelade en match herrar mot damer. Tyvärr vann herrarna överlägset. Grattis till dem!