Förening Tumba

Promenader den 10 och 17 mars 2022

Eftersom stigarna i skogen är isiga valde vi andra vägar.

Det var lite råkallt den 10 mars och isen på skogsstigarna vill inte släppa sitt grepp. Det blev en promenad in i villaområdet öster om Dalvägen med målet Vårsta. Det blev en intressant tidsresa bland bostäder med nya stora villor och villor från 40-talet som gav nostalgikänsla. Kuperad terräng gav lite flås. På hemvägen såg vi mätning av marken vid Brotorpssvägen för byggande av en förskola och ett äldreboende. OBS! De ska inte byggas ihop, utan det ska vara klara avgränsade områden. Råkallt fika för en del vid Brosjön.
Nästa torsdag den 17 mars (sista bilden) var vädret bättre och de utgick från parkeringen vid Brukshundsklubben Kassmyra. Samma promenadväg och man fann ett bord att fika vid vid återkomsten.