Förening Flen

Rapport från Månadsmötet 30 augusti.
Till första träffen efter sommaruppehållet kom cirka fyrtiofem medlemmar. Ordförande Gunnar Andersson önskade alla välkomna. Han välkomnade också sex nya medlemmar. Vårt tremannalag, Margareta, Hjördis och Stuart, som tävlade och vann i regiontävlingen av PRO-vetarna gratulerades med en varm applåd. Nu väntar riksfinal i Umeå 28 september redan. Förhoppningsvis kan en hejarklack också följa med. Bo Karlsson hade en del information att lämna: Stavgången startar 13 sept, en pubafton planeras till 6 oktober. Annons kommer. Kommunen arrangerar en s.k. hälsovecka, v 39 och har ett seminarium på tisdagen samma vecka på Skjortan. Gunnevi Brådd, vår representant i LPR kunde berätta, att man på Mälarsjukhuset prövar att anställa särskild servicepersonal för matleveranser, städning, transporter m.m. för att ge sköterskor mer tid att ta hand om sina patienter. Webbinfo från landstinget kommer att finnas på 1177.se.
Vårdcentralerna planerar att införa s.k. lättakuter för enklare tillgänglighet, förhoppningsvis snart.
Info om resor. Hjördis Andersson berättade, att Vikingresor ger nya PRO-medlemmar presentkort på en kryssning och att samma rederi satsar extra på god mat genom att anställa Svenska Kocklandslaget.
Platser finns kvar på resorna med Rosella i sept, till Lars Lerinutställningen och till Edith Piaf föreställningen i Åbo. Resegruppen har också förslag inför nästa år. Vad sägs om att åka till Cirkus, Stockholm, i maj och se ”Macken” eller att frampå höstkanten kryssa till Svenska Teatern i Helsingfors och se musikalen ”Chess”?
Höststarten för Qi Gong blir 3 sep och för gymnastiken 11 sep.
Som sista höstaktivitet planeras för julbord på Åsa. Mycket på gång, med andra ord. Smörgåsar, kaffe och kaka serverades, och som vanligt avslutades med lottdragning, där många av vínsterna var blommor. Sommaren är inte slut än. Så kändes det i alla fall denna dag.
/ Mona S

Stavgång startar 13 september