Förening Flen

Vårt duktiga gäng vann

På onsdagen 23 aug samlades fyra lag på ”Skjortan” i Flen för att tävla i regionfinalen av PRO-vetartävlingen. Lagen kom från Stockholm, Östergötland, Anneberg och Flen, som tävlade för Sörmland .Frågorna, tolv stycken, handlade om allt från sällskapsspel, mat och dryck, musik, litteratur, konst, flaggor till geografi och litet till. Flens lag tog ledningen från början, men efter pausen kom laget från Stockholm ikapp. Spänningen steg, när också laget från Östergötland närmade sig inför sista frågan, men Stockholmslaget missade den. Ett sus hördes från hejarklacken Segern hade gått till Flen. Vi gratulerar!!
Nu väntar riksfinal i Umeå 28 september. Hoppas att en stor hejarklack kan följa med. Än en gång : GRATTIS!
/mona s