Förening Flen

Till september månads träff kom ett fyrtiotal medlemmar. Dagens program handlade om konsumentfrågor. Eftersom vår inbjudna Kajsa Svärd Bäck fått förhinder ryckte distriktsordf. Inger Jonasson Sjödin in. Konsumentfrågor handlar inte bara om prisundersökningar. Försäkringsfrågor kan också räknas dit. I den försäkring, som kan tecknas genom PRO ingår också ett sparande att tas ut och användas vid behov. Försäkringsfrågor kommer också att ingå i konsumentkommitténs åtagande. Efteråt gavs tillfälle till frågor.
Vice ordf. Bo Karlsson informerade om resor med platser kvar och talade också om, att en Ikea-resa är att vänta senare i höst.
En ny medlem hälsades välkommen.
Bo K. berättade om en cirkel om välfärdsteknik för äldre, som styrelsen just har avslutat. Kursböckerna finns i lokalen för intresserade medlemmar.
Han uppmanade oss att tänka på och hålla tummarna för vårt tävlande lag i PRO vetarna, som just då var på väg till Umeå, där tävlingen skulle hållas nästa dag. Fem lag från hela Sverige tävlar.
/Mona Söderlund