Förening Flen

Välbesökt möte med information om hörselhjälpmedel

Mars månads onsdagsmöte samlade återigen rekordmånga medlemmar, dryga sjuttiotalet. Christer Arnrup från HRF, Hörselskadades Riksförbund, var inbjuden att informera. Före mötet lades en hörselslinga ut och medlemmar med hörapparat fick lära sig att hitta rätt knapp för anslutning. Många finurliga tekniska lösningar för att hjälpa hörselskadade finns i dag, även trådlösa. Telefonförstärkare att sätta på sladden kan fås från hörcentralen. Samtalsförstärkare med fjärrkontroll finns också. Väckarklockor med vibrationer, hög signal eller blixtljus är andra exempel. HRF hjälper gärna till med information både på telefon eller via Internet.
Hjördis Andersson kunde berätta, att till månadsmötet i maj kommer Seniorshopen, att Pensionärernas Dag anordna s även i år, nämligen 19 aug. Reseinfo lämnades också. Bussen till Erikslunds köpcenter i april har platser kvar, likaså båtturen med Rosella i maj, färden till Karlstad och Lars Lerinmuséet i maj och konserten i S:t Anna i aug.
Uteaktiviteter som stavgång startar 29 mars och bangolf 1 maj.
Kaffe och goda smörgåsar serverades och som vanligt avslutades dagen med lottdragning.
Rapport Mona Söderlund
Bilder Inger F-G