Förening Flen

Mona Söderlund rapporterar från mötet
Årets första månadsmöte blev välbesökt. Drygt 70 medlemmar kom för att få information om vad som är på gång och att få träffas.
Gunnevi Brådd rapporterade från möte i landstingets pensionärsråd, LPR.
Äldreboende har rätt till munhälsobedömning och nödvändig tandvård.
Fråga till LPR: Kan man som patient kräva korttidsboende före hemgång. Denna och många andra frågor väntar på svar.
Besök på vårdcentral är numera gratis. Däremot har besök på akutmottagning höjts till 400 kronor.
Hjördis Andersson informerade om kommande resor:
Resan till”Hjalmar” i Brevens bruk är fulltecknad,.
Platser finns kvar på reseträff på Cinderella sista dagarna i feb .
En Ålandsresa med Rosella ordnas i maj.
En endagsresa till strutsfarm på Vikbolandet och besök på Sarah Leandermuséet, också i maj.
En flerdagsresa till Hardangervidda och Kjeåsen i juli har platser kvar.
Läsecirkel om Småland är på gång och följs upp med en resa dit i slutet av juni.
351 medlemmar åkte förra året med på våra resor.
Lagom till kaffet delades frågorna för uttagning till årets PRO-vetartävling ut. Alla var ense om att de var ovanligt kluriga denna gång. Ett tävlarlag finns dock för vidare tävlan, i första hand mot övriga PRO-lag i kommunen.
Lotteridragning avslutade.