Förening Flen

Den 24 november hölls höstens viktigaste möte, budgetmötet. Lunch inledde. Mötet inleddes och efter val av justerare hälsades sex nya medlemmar välkomna.
Mötet godkände gärna, att PRO Flen inte ämnar höja medlemsavgiften inför nästa år. En verksamhetsplan inför kommande år presenterades. Den innehöll planerade möten och sammankomster, förslag till studiecirklar, friskvårdsaktiviteter som boule, gymnastik, stavgång m.m. Förslag till resor fanns också med. Den godkändes.
Kassör Hjördis Andersson lämnade en detaljerad redogörelse för budgeten för 2018. Största inkomsterna är medlemsavgifter och kommunbidrag, som baseras på antalet medlemmar, f.n.385 .Största inkomstkällan därnäst är våra lotterier. På utgiftssidan toppar vår lokalhyra med försäkring och el. Utbildning är viktigt och kurser för medlemmar uppmuntras och understöds.
I medlemsvård ingår olika sportaktiviteter, såsom boule och bowling som exempel. Där har en summa avsatts till startavgifter vid tävlingar. Våra stora möten, som års- och höstmöten med underhållning har också sina kostnader. Budgetförslaget godkändes.
Flera reseförslag presenterades och också förslag på läsecirklar, bl a. en om landskapet Blekinge.
Vår konsumentkommitté, som varit vilande, ser nu ut att få en nystart. Åtta namn presenterades och valdes fram till kommande årsmöte.
Nu närmast ser vi fram emot höstavslutning med julbord på Åsa.
Efter lotteridragning var det dags för underhållning av trubaduren Leif Frisk, som hade ett mycket uppskattat visprogram till eget ackompanjemang på gitarr.
/Mona S