Förening Flen

Grattis till en fin andraplats

Riksfinalen i PRO-vetartävlingen gick i år i Umeå där PRO firade sina 75år. Vårt lag från Flen hade kvalificerat sig till denna final genom att i regionsfinalen avgå med segern på hemmaplan i ”Skjortan” den 23 augusti. I laget ingick Margareta Linde Malmberg, Stuart Scott och Hjördis Andersson.
De lag som tävlade i Riksfinalen var förutom Flens PRO för Sörmland, PRO Staffanstorp från Skåne, PRO Horred från Södra Älvsborg, PRO Haga från Örebro samt PRO Teg från Västerbotten. Antalet frågor var 12 och varje fråga var tredelad. Ämnesområdena var skiftande både lätta och svåra. Tävlingen var jämn in i det sista där slutligen Staffanstorp avgick med segern med sina 25 poäng. Flen kom som god tvåa med 22 poäng, PRO Haga 21 poäng, PRO Horred 20 poäng och PRO Teg 18 poäng.
Det var en trött men nöjd trio från PRO Flen med fyra påhejare som fram mot eftermiddagen styrde kosan söderut igen.
/Hjördis

vy från Umeå