Förening Flen

Kvartalsmötet i maj hölls i ”Skjortan”,där det finns gott om utrymme. Det behövdes denna dag, eftersom mannekänguppvisning av vårens kläder från Seniorshopen stod på programmet.
Men först hölls mötet. Dryga 70-talet medlemmar deltog. Till justerare valdes Margareta Linde Malmberg . Nio nya medlemmar välkomnades och värvare Eivor Jonsson belönades med en skraplott.
Div info lämnades: Vårt segrande lag i PRO Vetarna tävlar vidare den 23 aug. Mötet godkände förslaget att avsluta säsongen med sill-lunch i stället för grillning vid Orrestaö. Gunnevi Brådd rapporterade om frågor till LPR( Länets Pensionärsråd): Får vi fler seniormottagningar i länet? Vad gör landstinget för att rekrytera och behålla personal? Friskvårdspeng för pensionärer efterlyses.
Hjördis Andersson rapporterade om ekonomin, som är god. Till flera planerade resor finns platser kvar, bl.a.Riverdance i sept på Cirkus i Stockholm och till jubileumsresan Finland 100 år till Åbo och Helsingfors i oktober. Konserten i St Anna och revyn med Björn Skifs är fulltecknade. I aug arrangeras återigen Pensionärernas Dag i Flen.
Efter förtäring och dragning på dagens lotterier var det dags för mannekängerna, tre damer och två herrar, från PRO att göra entré och det gjorde de galant. Efteråt passade många på att förnya garderoben Dagen till ära strålade och värmde vårsolen vid hemfärden
/Mona Söderlund