Förening Selånger

Årsmöte med surströmmimg 23.9 2021

Första träffen efter pandemin börjades med det försenade årsmötet och samtidigt gottade vi oss med surströmming. Ett 70 - tal medlemmar kom till denna träff.

Ordförande Anders hälsade oss välkommna och öppnade årmötet med en parentation för de medlemmar som avlidit under året genom att tända ett ljus och en tyst minut.

Till årsmötets ordförande valdes PRO Medelpads ordförande Håkan Byberg. Årmötet kunde snabbt genomföras tack vare valberedningens goda arbete.

Efter årsmötet bjöds medlemmarna på surströmming alt/sill med tillbehör och kaffe med en hembakad kaka. Stämmningen var på topp då vi äntligen kunde träffas efter den långa karenstiden pga pandemin.

Underhöll oss under sammankomsten gjorde Kjell Barkman med härlig musik och allsång.

Sist på menyn för våra möten/träffar stod som alltid vinstdragning. Karin Ledström och Zandrie Götlund avslutade härmed jobbet, som lotteriansvariga med ett dignande vinstbord. De avtackades för sitt jobb under åren med en blomma och applåder. Åsa Andersson och Irene Andersson träder in som nya lotteriansvariga och Elsie Unander ställer upp som medhjälpare vid behov.

Trots regnet ute gick alla medlemmarna hem med ett leende på läpparna med eller utan vinst. Det viktigaste är nog att vi kan börja träffas och umgås, komma ut och vara tillsammans igen.